Alergia la ambrozie

Ambrozie este o planta , in esenta o buruiana ce creste in partea de vest a Romaniei , judetele Arad- Bihor -Timis, dar si in campia Romana, care in tari ca Franta si Ungaria este sursa alergiilor a sute de mii de oameni – nici in romania nu pare sa fie altfel. Polenul acestei plante este responsabil pentru reactiile de rinita alergica semnalate la din ce in ce mai multi romani.
Iata planta:

planta de ambrozie

planta de ambrozie

Planta de ambrozie este importata din continentul nord american pe la inceputul secolului 20 in mai multe etape. In franta pe valea Rhone-ului plata s-a adaptat foarte bine . In toata Ungaria, tara eminamente de campie de asemenea , iata un site de index polen din ungaria, in care ambrozia apara, cu nivelul de polen masurat.

Ambrozia infloreste (perioada periculoasa pentru oamenii suferinzi de alergie) intre sfarsitul lui iulie si sfarsitul lui septembrie. O planta matura poate alibera pana la 8 miliarde de grauncioare de polen ~20 microni diamentru~ si pana la 30.000 de seminte care isi pastreaza calitatile germinative 40 de ani.

In Romania pericolul dat de aceasta planta nu este luat in seama de autoritati, planta nu figureaza in in lista de plante in carantina si nici in lista plantelor cu pericol biologic, asa cum e in alte tari mai civilizate si mai informate. In Europa civilizata planta e combatuta mecanic, chimic din zonele agrare pentru ca s-a constientizat ca profilaxia este mai buna deca cheltuirea a milioane de euro pe medicamente pentru populatia afectata de alergie.

Iata un link util : alergie, rinita elergica

91 răspunsuri so far »

  1. 1

    Dan said,

    Si in Timisoara e la fel. De doi ani (din 2008) o simtim si noi …e peste tot de cand cu „explozia” imobiliara. Acum nu mai cultiva nimeni nimic pe pamanturile vandute (nici macar „case”), si ambrozia a invadat campurile respective.

  2. 2

    Septimiu NICOLAS said,

    Dragii mei,
    sufar de cca 10 ani de aceasta alergie. In primii ani nu am realizat ca sunt alergig si am confundat simptomele cu o raceala. Ulterior am consultat un alergolog care mi-a pus in evidenta un spectru de factori alergeni din care nu reesea ca as avea probleme cu polenul. In cativa ani am observat ca fenomenul se repeta in mod regulat in lunile iulie , august, septembrie si timpul a confirmat ca problema este ambrozia.
    Ambrozia creste la noi in doua varietati ambrozia elatior si ambrozia artemisifolia este o buruiana nenorocita, o planta de carantina, provine din America si se dezvolta mai nou in zonlele de campie mai ales in campia de vest. Din pacate la noi inca nu exista preocupari in sensul exterminarii acesteia. Vecinii din vest au reusit sa scape de ea, acolo se dau amenzi usturatoare celor care nu indeparteaza planta de pe terenurile aflate in proprietate sau administrare.
    Cativa ani am incercat tot felul de tratamente. La antihistaminice am devenit oarecum imun , au efect cam o luna dupa care pot lua cu pumnul ca le iau degeaba. Intr-un an lucrurile s-au complicat in asa masura incat a trebuit sa mi se faca injectii direct in nas. Nu vreti sa stiti cum e. La alte antihistaminice am inceput sa dezvolt alte alergii , mai exact pete rosii pe fata. Concluzia e ca acest tratament e simptomatic si nu in fond rezolva nimic va pacaliti singuri. In ultimi ani am aplicat o solutie simpla , purtam efectiv o masca de praf, de genul celor pe care le folosesc muncitorii care lucreaza in praf.
    Le gasiti prin magazinele de scule. Da rezultate foarte bune dar evident lumea se va uita la dvs. ca la un ciudat.

    SI ACUM NOUTATEA ! TUTUNUL DE PRIZAT

    Tin sa va spun din capu’ locului ca am fost si sunt un nefumator convins !
    Mai exact fumez ocazional poate cel mult o tigara pe luna, asta asa din snobism sau din spirit de socializare. La mine in firma nimeni nu fumeaza in spatii inchise si fumatorii inraiti ies disciplinati afara la fumat si daca ploua si daca e frig (exact ca in reclama).

    La un moment dat faceam chiar un fel de gluma cu colegii mei care doreau sa se lase de fumat spunandu-le ca avem totusi ceva in comun – ei nu reusesc sa se lase de fumat , iar eu nu reusesc sa ma apuc.

    Acum doi ani am prizat din curiozitate, de la un amic, tutun de prizat. Ce ma intrigat la el a fost ca si el ca si mine era un suferind de rinita alergica si l-am intrebat cum se inpaca astea doua chestii.
    Am prizat si ….Senzatia e naspa te apuca stranutatul instantaneu. Tutunul are insa si ceva uleiuri mentolate care decongestioneaza narile. Dupa cateva salve de …usurare e insa ok. Surplusul de praf care ramane prin nari daca deranjeaza se poate indeparta cu o batista.
    Pe urma am gasit prin benzinarii tutunul asta si mi-am luat si eu doua pachete sa vad cum e. Mi-am zis ca cel putin imi mai desfund narile cand chiar nu se mai poate. Decat Bixtonim, Olynth sau alte decongestionante nazale care dau dependenta si care iti termina mocoasa mai bine asa ceva.
    Am incercat si cu Nasonex dar incepand de acu doi ani organismul meu a inceput sa slabeasca si pe finalul sezonului dezvoltam un inceput de astm. Suieram, mai ales noaptea ca o oala sub presiune.

    Am inceput sa sa prizez tutun regulat de anul trecut dar mai spre sfarsit de sezon. Nu am tras atunci nici o concluzie. Au inceput ploile s-a mai racorit si s-a cam terminat si cu polenul.

    Anul asta am inceput sa prizez de la inceputul lui august cand au inceput simptomele.
    L-am testat in sensul ca nu prizez decat cand incep sa stranut si imi e clar ca am intrat intr-un nor de polen. Mai ales la marginea oraselor unde sunt terenuri vaste necultivate o sa gasiti planta asta nenorocita. Daca incepe sa bata un vanticel o sa vedeti ca va apuca stranutatul imediat.
    Daca aveti tupeul sa intrati in mijlocul ierburilor o sa regretati amarnic, la uni se lasa si cu iritarea foarte urata a ochilor.
    Trebuie sa va mai spun ca datorita ocupatiei mele ( management santiere) trebuie sa intru foarte des in astfel de zone.
    In ultimile doua saptamani am supravegheat o lucare care se desfasura langa un “lan” de ambrozie. Un ”lan” efectiv, pe aproape un hectar nu mai crestea altceva decat nenorocita asta. In mai putin de cinci minute de la intrarea in zona se declanseaza simptomele. Prizez imediat tutunul, urmeaza cateva salve de stranutat, de la tutun de data asta, si … liniste nu ma mai deranjeaza, mai mult am intrat efectiv intre ele si le-am miscat. NIMIC ! Tin minte ca acum doi ani un amic de al meu avea ochi inflamati si cand i-am spus ca e alergic la ambrozie a zis ca nu crede si si-a fluturat o inflorescenta pe la nas.
    Aproape sa intre in soc anafilactic. Am avut noroc ca purtam pe atunci la mine niste Claritine si a luat imediat o pastila.

    Deci revenind la tutun , chiar cred ca da rezultate cel putin in cazul meu. Sunt inginer de formatie si nu am avut o aplecare prea mare spre chimia organica insa cred ca uni compusi din tutun, poate chiar nicotina, au rol in chimia neurotransmitatorilor de la nivelul mucoasei nazale. Cititi si link-ul asta http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicotin%C4%83.
    Le-am recomandat solutia si unor cunoscuti de ai mei care sufera de aceiasi alergie si se pare ca rezultatele sunt similare.
    Pt. zona Timisoara, unde poluarea cu ambrozia este remarcabila e suficient maxim 3, 4 prize pe zi.
    Practic o cutie de tutun va tine tot sezonul Iulie -Septembrie. Costa pana in 10 lei.
    Nu exagerati cu el, prizati doar cand simtiti ca e cazul. Uzati nu Abuzati !
    Cred ca in consumul oricarui produs care poate da dependenta secretul sta in special in moderatie si nu neaparat in abstinenta.
    Pe termen scurt cca 2 luni pe an efectele adverse ale consumului de tutun de prizat ar trebui sa fie de preferat celor de la indopatul cu antihistaminice si decongestionante. Cel putin in cazul meu asta e situatia.

    In concluzie:

    Revin cu precizarea ca nu sunt dependent de tutun sub nici o forma de preparare a lui si salut toate actiunile si campaniile impotriva fumatului.

    Cele relatate mai sus nu sunt nicidecum o pledoarie care sa incurajeze o alta forma de consum a tutunului, sunt experinte personale, care cred ca pot fi de folos si altor necajiti care se regasesc in situatia mea.
    Daca va mai pot ajuta in vreun fel ma puteti contacta la septimiunicolas@gmail.com.

  3. 3

    mariuswiz said,

    multumim pentru impartasirea experientelor tale. avand in vederea ca alergie e o „pseudoboala” si tratament standard nu exista neaparast decat incercari naturiste de imunizare- una din ele o incerc si eu acum – e bine sa gasim chestiuni – solutii – care sa ajute la trecerea peste perioada critica de prezenta a alergenului.

    • 4

      Dana said,

      Marius, te-as ruga sa postezi si tu ce tratament naturist incerci, si daca ai rezultate, poate ne ajuta si pe noi ceilalti. Eu de 2 zile incerc tinctura de 3 frati patati, si simt o usoara ameliorare. E drept ca n-am renuntat la aerius pt. ca mi-e teama sa nu se accentueze (am avut astm si trebuie s-o tin cumva sub control ca altfel poate recidiva) , dar vad ca e mai bine decat doar cu aerius.

      • 5

        mariuswiz said,

        Ceau Dana

        Tratamentul care l-am incercat anul acesta dupa 2-3 ani de simptome de alergie e cu Staloral de la Stallergenes http://www.stallergenes.com/en/news/press-release/detail/hash/3196aa475d/back/1/news/etude-clinique-staloralR-acariens-300-en-chine-lefficacite-de-limmunotherapie-allergeni.html . E un tratament de imunizare cu picaturi puse sub limba zilnic. Cica in timp o sa apara obisnuinta corpului cu acest polen de ambrozie in sange si nu o sa mai produca Ige din cate inteleg sa fiu atat de reactiv la el. Acum eu am is ca incerc si asta, desi alergia la mine tine doar 2 luni pe an. Tratamentul e cam 100 de euro un set de flacoane cu pompa, eu sunt deabia la primul set cel ce avea si solutie de inceput. Vad ca la 4 picaturi pe zi o sa ma tina aprox 2 luni. si trebuie continuat tratamentul vreo 3-4 luni pornit cu 2-3 saptamani inainte de perioada de start a alergiei . Sper ca va alea ceva efect …ca de fapt asa eu ii dau otrava pura direct in sange organismului …mai vedem cum reactioneaza.

      • 6

        Dana said,

        Multumesc frumos Marius!
        Sa ne tii la curent cu evolutia starii tale de sanatate dupa acest tratament.
        In general tratamentele de imunizare dureaza cativa ani, sa speram ca la tine se vor vedea rezultatele dupa primul.

  4. 7

    CataP said,

    Salutare.
    Septimiu, am citit cu sufletul la gura, nervii la pamant, ochii injectati si chinuit de o mancarime aproape insuportabila, nasul infundat si stranutand tot ce ai scris tu.
    Ca sa facem haz de necaz: toti prietenii rad de mine cand le spun la ce sunt alergic! si eu am ras cand am aflat la ce sunt alergic, nu stiam pe nimeni! Imediat dupa am inceput sa ma informez si sa aflu cat de raspandita si periculoasa e alergia.
    S
    i eu sufar din 2008 de aceasta alergie. Sunt intr-o oarecare masura adeptul teoriilor conspirationiste, am crezut ca a inceput din cauza vreunui vaccin antigripal.
    Chiar de maine o sa incerc si eu sa vad cum e cu tutunul. As incerca si altceva, dar nu mai stiu ce…
    Aerius mi-a fost de folos cam… 3 zile! dupa care nu mai avea nici un efect; ce am mai luat: Paracetamol Sinus – mi-a creat impresia ca ma simt ceva mai bine de la el.
    Intrebare: nu putem gasi impreuna o cale mai „oficiala” sa determinam introducerea in carantina a acestei plante? Exista vreun fel de organizatie in care „Alergicii anonimi la ambrozie” sa-si spuna necazurile? Cu cat mai multi, cu atat mai bine, si s-ar face auziti, cred eu…

    • 8

      mariuswiz said,

      si eu ma gandesc serios la infiintarea unei forme de actiune pentru a misca ceva in tara asta pentru ca vom fi din ce in ce mai mult alergici la ambrozie pentru ca ea e din ce in ce mai prezenta inclusiv in centrul marilor orase. altfel nu se poate presa autoritatile statului roman pentru a amenda oamenii ce nu starpesc ambrozia de pe proprietatile lor la fel ca in ungaria acum unde amenda este de zeci de mii de forinti.

    • 9

      carmen said,

      buna.
      Sunt din timisoara, si sufar de aceeasi problema: in fiecare an in august ma apuca stranutul, ochii rosii, mancarimi in ochi, nas, cerul gurii, secretii nazale abundente si lacrimari.
      Am incercat si va recomand: avamys- spray nazal; allergodil- picaturi pentru ochi, claritine- pastile. Spray-ul are acoperire mare si poate fi folosit- e chiar indicat- pe perioada lunga, picaturile calmeaza mancarimile cam pentru 2-3 ore, (se pot pune de 2-3 ori pe zi, cate o picatura in fiecare ochi), pot fi folosite pe perioada mai mare, claritine-ul la fel. La mine a mers, adica fac asta in fiecare zi, de vreo trei saptamani si pot sa spun ca dorm mult mai bine de cand le-am descoperit. Singura problema e ca sunt usor scumpe, dar eu zic ca merita pentru confort.
      Bafta tuturor!
      sSa auzim numai de bine!

  5. 10

    Septimiu NICOLAS said,

    Da Catalin,

    Da Marius,

    Asta e de fapt solutia,
    planta trebuie exterminata.
    Din pacate nu e suficenta cosirea ci inlaturarea radacinii sau cosirea repetata inainte de perioada de inflorire.

    Ideea ar cam fi urmatoarea
    Am inteles ca exista un site ceva de genul Petitie On Line, unde se poate sesiza problema.

    Ideea ar fi ca sa stramgem cca 100.000 de semnaturi si asta o putem face atat de la suferinzii ca noi cat si de la cei care inteleg fenomenul.
    Spre exemplu numai dintr-o singura familei unde exista un suferind matur put sa mai curga 5 , 6 semnaturi (sotia, parintii, copii, socri , etc) Daca strangem 100.000 de semnaturi putem propune proiectul de lege.
    Fenomenul este mai raspandit in vest Satu-mare, Bihor, Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Mehedinti (mai jos nu stiu , poate)

    Eu locuiesc in Timisoara
    Ma pot ocupa de Timis

    Voi de unde sunteti?

    Eu am relatii asa:… (moderat de administrator)

    In ceea ce priveste tutunul de prizat, are efecte dar numai daca nu esti expus foarte violent.

    Povesteam acum cateva zile ca am intrat efectiv in lanul de ambrozie si nu am mai avut probleme.

    Probabil ca nu erau multe plante la inflorescenta maxima, acuma e jale.
    Cea mai eficienta metoda e masca antipraf.
    Oricum e bun ca substitut de Bixtonim sau Olinth care dau dependenta si iti bulesc mucoasa nazala.
    Daca folosesti sa iei neaparat si picaturi de vitamina A (solutie uleioasa)

    cam asta e,

    poti sa ma contactezi si telefonic la 0722588611

    O zi buna in continuare

    Septimiu NICOLAS

    • 11

      Ilona said,

      Va scriu din Oradea.
      Si eu sunt alergica la ambrozie de 9 ani.
      In primul an am crezut ca am racit in miezul verii. Aveam ochii iritati, imi curgea nasul, stranutam, nu puteam sa respir. Am stat toata vara cu aspirina si paracetamol, dar degeaba. In septembrie am scapat de simptome.
      Anul urmator, in aceeasi perioada a anului, aceleasi simptome.
      Intr-un final am ajuns la alergolog si in urma testelor efectuate am aflat ca sunt alergica si la ambrozie. Am luat aerius, claritine, dar fara nici un efect.
      In urma cu 4 ani am aflat despre singulair si xyzal, pe care le si folosesc in perioada iunie – septembrie si ma simt mult mai bine. Pneumoftiziologul la care am fost anul acesta mi-a recomandat sa iau tratamentul fara intrerupere pe tot parcursul anului, dar cred ca il voi lua totusi doar in perioada verii, cit am probleme. Nu as vrea sa ma indop cu pastile zi de zi.
      Incepand de pe la jumatatea lui august, chiar daca iau in continuare tratamentul, simptomele sunt mai puternice decit au fost pina acum. Am din nou ochii iritati, nu pot sa respir, stranut. De abia astept sa treaca sezonul si sa scap. Asta pina anul viitor, cind din nou voi avea aceeasi problema.
      Si eu sunt de acord sa demaram o actiune de stringere de semnaturi pentru proiectul de lege cu eradicarea ambroziei si cu sanctionarea celor care nu stirpesc ambrozia de pe proprietatile lor, inclusiv a „culturilor” de ambrozie de pe domeniul public.
      Din pacate, eu nu am cunostinte sus puse, dar voi incerca sa-mi mobilizez familia, prietenii, cunostintele sa stringem semnaturi pentru acest proiect de lege pe site-ul petitie on line.

      • 12

        mariuswiz said,

        Azi a ploat si sunt convins ca zilele urmatoare o sa ne simtim mai bine. si eu iau xyzal si singulair si din fericire reuseste si la mine sa tin sub control simptomele …mai citeam pe undeva ca alergia apare cu predilectie la 25-28 de ani la 35-40 isi pierde din vigoare si la 45-50 dispare … totusi mai e mult pana la 50 de ani cel outin pentru mine. voi la ce varsta ati avut startul cu ambrozia ?

  6. 13

    Septimiu NICOLAS said,

    Ok.
    Acuma ce faceti va bucurati de ploicica din noaptea asta si saptamana viitoare o luam de la capat?
    Sau la anu’?

    Cred ca fiecare ar trebui sa se prezinte si sa spuna daca se poate implica in vreun fel in actiunea asta.
    1. ar trebui sa vedem cam pe unde ne afla fiecare si ce zona putem acoperii
    2. ar trebui sa scriem niste articole , nu prea lungi dar la obiect care sa le publicam.
    radio, tv , chiar si presa scrisa, evident internet.
    2.1 Aici va recomand daca stiti niste medici specialisti, nu neaparat alergologi pt. ca din pacate domeniul asta e plin de diletanti. Mai degraba, pneumoftiziologi, O.R.L.-isti, oftalmologi, oameni care sa dea greutate demersului nostru. Cu ajutorul lor putem fi mai credibili, putem arata care sunt consecintele pe termen lung a acestei alergii. Altfel foarte multi nu o sa inteleaga de ce fac asa de mult tamtam gigeii astia care stranuta in august si au ochi rosii.
    3.Daca cineva are cunostinte mai avansate de IT, atunci poate ne ajuta sa facem
    un blog sau ceva de genul asta ca lumea sa poata sa voteze direct de pe o
    consola.
    4.Daca cineva are mai mult timp sa se dea pe net, s-ar putea ca grupuri de genul pe care incercam sa il forma sa existe deja in Europa sau S.U.A. Sper ca nu supar pe nimeni dar acolo implicarea societatii civile in astfel de probleme este mult mai vizibila. Deci trebuie sa ne informam daca exista grupuri similare noua si de asemenea care este legislatia europeana in domeniu. Dar ceva exact. Ca in foarte multe cazuri nu are rost sa concepem un text de lege de la zero. Putem sa facem o sinteza a celor existente si sa propunem o forma care convine cadrului de la noi. Atentie, parlamentarii sunt cu cateva exceptii niste indivizi comozi care prefera sa primeasca totul de gata. Ei vor doar sa ridice mana si sa voteze, sa nu credeti ca o sa isi piarda cineva prea multa vreme cu detalii. Mai e ceva, ne vom lovii de o reticenta destul de serioasa la momentuil in care se vor propune sanctiunile pt nerespectarea legii. Ganditi-va ca cei care detin suprafetele mari de terenuri de la marginea oraselor sunt indivizi cu multi bani, ancorati de regula destul de bine in sfera politicului. Pe de alta parte o lege care nu da sanctiuni serioase nu e decat o lege neserioasa. Nu va folosi la nimeni.

    Deci, cine se baga la o chestie de genul asta?

    o sear faina,
    Septimiu

    • 14

      CataP said,

      Seara buna… din nou!
      Recunosc ca Septimiu are dreptate mare, societatea civila de la noi nu se implica atat de mult – fac parte din aceasta categorie, nu neg.
      Eu sunt tot din Timisoara, nu am cunostintele lui Septimiu, dar sunt dispus sa ne intalnim, sa adun semnaturi (sunt sigur ca pot strange cateva mii doar in Timisoara), sa incerc sa vorbesc cu cateva persoane din televiziune, presa scrisa; lucrez in domeniul IT, nu ma pricep prea bine la realizarea de pagini de internet, dar putem gasi o metoda: de exemplu, chiar realizarea unei adrese speciale pe facebook, unul din cele mai accesate site-uri de socializare.
      Septimiu, oricum am de gand sa te contactez.
      Le multumesc celorlalti pentru informatia impartasita referitor la xyzal si singulair, pe care eu nu le stiam.
      Cat despre tutun… imi da impresia ca functioneaza, insa a si plouat perioada asta, asa ca… Oricum, nu sunt fumator, dar sincer imi place tutunul de prizat:)
      O seara frumoasa!
      Totusi, sa facem si putin haz de necaz: nu toti se bucura asa de tare de ploaie cum ne bucuram noi; deci, sa o veneram!:)

    • 15

      mariuswiz said,

      3. pe blogul cui sunteti domnule nicolas ? despre ce e acest blog ? cine oare are cunostiinte IT ? ati uitat unde va scrieti comentariile ?

      cat despre relatiile pe care le aveti … sa le tineti sanatos! postul va fi moderat; nu intereseaza pe nimeni ce relatii aveti …asta in tara Pile Cunostiinte Relatii … PCR.

  7. 16

    Septimiu NICOLAS said,

    Draga Marius,

    cred ca m-ai inteles gresit si cred ca e cazul sa iti dau niste explicatii.

    1. Sunt un utilizator mediocru al internetului si ca sa fiu foarte sincer nu prea fac o mare diferenta intre o pagina web si un blog. Multumesc ca mi-ai atras atentia ca sunt pe blogul tau. Ideile pe care le-am schitat ieri nu avea sub nici o forma scopul de a indeparta ceilalti membri de pe blogul tau catre alta zona. Intr-o oare care masura chiar cred ca m-am facut oarecum de ras propunand conceperea unui blog cand el chiar exista si eu iata ca scriu pe el. Deci inca o data te rog sa imi scuzi ignoranta.
    In alta ordine de idei inteleg ca specialistul IT ai putea fi chiar tu . Asta e o treaba buna.

    2. In ceea ce priveste sondajul pe care il propui, cred ca de ieri, e ok , dar nu cred ca vom rezolva prea multe cu el. Mai exact este destul de logic ca cine cauta pe net probleme legate de ambrozie si intra pe blogul tau , sa fie deja unul din cei afectati de aceasta problema si evident sa propuna legiferarea exterminarii acesteia. Mai am aici o intrebare, exista undeva un fel de tabel in care sa se colecteze numele si datele de contact ale celor care completeaza sondajul? Doar daca sondajul genereaza astfel de tabele el are sansa sa fie folosit ca un instrument de strans semnaturi.
    Listele de semnaturi trebuie mediatizate si catre cei care nu sunt suferinzi (deocamdata), semnaturile lor sunt la fel de importante ca si ale celor care deja sunt suferinzi.

    3. Recunosc ca blogul tau incepe sa fie foarte util si iese in fata destul de repede la o cautare pe google, dar nu cred ca trebuie sa ne limitam doar la asta. Mai sunt multe alte cai care trebuie folosite pt a informa cat mai multa populatia in legatura cu problema asta. Gandeste-te de pilda la lumea de la tara unde inca presa scrisa este un vector de informare foarte eficient.

    4. In ceea ce priveste „relatiile” unde observ ca m-ai cenzurat, sa nu ma suspectezi de lipsa de modestie. Nu am avut nici un moment intentia sa iti folosesc blogul ca pe o scena unde sa imi sparg caramizi de piept, dar probabil ca tu asta ai inteles. In alta ordine de idei nu inteleg cam cum vezi tu inceputul unui demers legislativ daca nu cumva in felul asta ,adica contactand liderii de opinie ai zilei si oamenii care pot lua decizii in acest moment. Daca ai cumva alergie si la relatii exista evident si o alta varianta spre exemplu sa incepe sa umblam pe strada cu liste si sa explicam toata ziua ce e aia ambrozie si de ce ne deranjeaza. Pe urma incercam sa ne programam niste audiente pe la cabinetele din Bucuresti si sa vezi CINE si mai ales CAND vom fi bagati in seama. Sincer, mi-ar fi placut sa observi aspectul pro bono publico al demersului meu.

    Cu consideratie

    Septimiu

  8. 20

    Septimiu NICOLAS said,

    In principiu in petitie trebuie sa aratam :

    CAUZE SI MOTIVE

    1. Cam care e numarul celor afectati de aceasta planta, asta la modul estimativ. Poate cu cateva telefoane date pe la policlinicile de pe la fiecare din oras putem afla niste date estimative. Cred ca e important sa descriem de fapt care e amploarea fenomenului. Pe urma ar trebuisa descriem care sunt zonele cele mai infestate aici deja cam stinm, e vorba in principiu de campia de vest. Daca mai sunt si alte zone va rog sa le semnalatie.

    2. Trecand peste disconfortul pe care il produce reactia alergica in sine trebuie arata care sunt complicatiile starii generale de sanatate ale celor afectati pe termen mediu si lung. Astm, afectiuni oculare etc. Aici o discutie cu medici specialisti ne-ar putea ajuta si eventuale date care pot provenii de la ei ar da greutate demersului nostru.

    3. Trebuie sa vedem care este cadrul legal existent, o sa fiti surprinsi si poate chiar enervati sa aflati ca de faptul ca in prezent exista deja cateva parghi legale prin care proprietarii de teren sunt obligati sa nu lase terenurile in paragina. E vorba mai ales terenurile care sunt cu destinatie agricola. Nu e acoperit restul domeniului public cum ar fi zonele de protectie si de siguranta ale drumurilor.

    PROPUNERI DE MASURI,

    4. Are cineva timp sa caute pe net legislatie despre plantele de carantina , nu neaparat ambrozie. Romania are in general obligatia sa isi armonizeze legislatia la cea europeana si ne-ar fi de folos sa vedem ce se intampla in alte tari. Nu are rost sa plecam de la zero. Aici o sa gasim si care sunt si eventuale valori ale amenzilor care se practica pe la alti , asta ca sa nu se poata obiecta ca spre exemplu valoarea amenzilor este disproportionata fata prejudiciile create.

    Cam astea ar fi in mare schema pe care as propune sa mergem.
    De redactat, daca nu doreste cumva altcineva, ma ocup eu, insa am nevoie de ajutorul vostru in faza de documentare pt. ca nu stau foarte bine cu timpul.

    Marius,
    pe tine te rog propune o formula ascunsa de corespondenta intre noi, cei care participa la documentare si la redactarea textului, nu la vedere, pt. faza de documentare si elaborare a petitiei. Nu cred ca e bine sa scoatem bucataria interna la vedere. Propun sa publicam pe blog, doar cateva variante intermediare ale textului ca bineinteles sa poata fi amendate si/sau inbunatatita de cei interesati.

    Va doresc o zi buna si mai bucurati-va de putina liniste.
    Doar azi am inteles ca mai e frig si umezeala, de maine din nou 26 de grade.

    Naspa nu…?

  9. 21

    Septimiu NICOLAS said,

    Vesti bune.

    Sunt si multi bani pt. chestia asta

    Daca am putea scrie un proiect mai serios poate ne-ar mai ajuta si europa.

    http://www.fonduri-structurale.ro/detaliu.aspx?eID=7598&t=altefinantari

    ORDIN nr. 1181 din 5 august 2010 pentru aprobarea Ghidului de
    finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului
    privind protecţia mediului
    Forma sintetică la data 13-aug-2010. Acest act a fost creat utilizând tehnologia SintAct®-Acte Sintetice. SintAct® şi tehnologia Acte
    Sintetice sunt mărci înregistrate ale Wolters Kluwer.
    Luând în considerare referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu privind aprobarea Ghidului de
    finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului,
    în baza prevederilor art. 13 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005
    privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu
    modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi
    funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor,
    ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.
    Art. 1
    Se aprobă Ghidul de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului
    privind protecţia mediului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    -****-
    Ministrul mediului şi pădurilor,
    Laszlo Borbely
    ANEXĂ:
    GHID DE FINANŢARE a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind
    protecţia mediului
    Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 569 din data de 11 august 2010
    Forma sintetică la data 13-aug-2010. Acest act a fos

  10. 22

    Observatorul said,

    Si acum concluzia: ce vine din America ne omoara sau e de rahat 🙂

  11. 24

    Septimiu NICOLAS said,

    Salut,

    Saptamana trecuta joi si vineri am fost la Brasov. De la Timisoara am plecat cu „nasul in pioneze”. Acolo probleme cu alergia au disparut aproape instantaneu. Cand m-am intors sambata am observat ca cel putin in cazul meu starea de „deranj” a mai scazut. Azi spre exemplu sunt chiar ok, mai exact nu am luat chiar nimic (nici macar o priza de tutun). As vrea sa va intreb pe cei din Timisoara daca resimtiti si voi o oarecare scadere a simptomelor, poate cele cateva zile de temperaturi mai scazute au mai domolit buruiana. Daca da sper ca asta sa nu fie si un motiv pt. a amana demersul nostru in ceea ce priveste proiectul de lege.

    Multa sanatate,

    Septimiu

    • 25

      mariuswiz said,

      vezi ca fiecare dintre noi ne bucuram de o ploicica sau o mica plecare la munte

      • 26

        Dan Patru said,

        Salutare
        Si eu sufar urat de alergie la ambrozie… Stau in Dumbravita,chiar langa padure…Am ochii rosii, umflati, se sperie fi’miu de mine cand ma vede…
        Luni dimineata, 27 august 2012, am fost la urgente la oftalmo in Timisoara, diagnosticat cu conjunctivita alergica. Nu mai puteam aproape sa vad.. MArti am plecat la Cluj si miercuri seara eram vindecat. Vineri deja uitasem de alergie. PE masura ce conduceam catre Timisoara, incepand de la Oradea, ochii incepeau sa ma manance. Sambata dimineata ma gandeam deja sa mai fac o vizita la urgente oftalmo. Alergia mi-a revenit in forta si intr-o singura zi starea mea fizica este la pamant. Am discutat cu vecinul meu care se simte la fel ca mine, sa dam in judecata primaria DUmbravita. Daca ma vedeti la stiri, eu sunt… Dan Patru . Aaa, uitasem sa va spun: vreau sa plec din Timisoara, sa ma mut la CLuj…Ambrozia a pus capac.

  12. 27

    Dana said,

    Pentru sanctionarea proprietarilor de terenuri care nu distrug buruienile cu potential alergen depistate pe terenurile lor, exista Hotararea Consiliului Local Timisoara nr. 206/2009.

    • 28

      mariuswiz said,

      Da am vazut in weekend dezastrul care exista in Timisoara si chiar si in judetul Timis , e plin de ambrozie. ok daca hotararea exista dar cine o pune in aplicare si cine amendeaza sau exercita masuri coercitive ?

      • 29

        Dana said,

        O sa incerc sa aflu un numar de telefon / adresa de mail unde se pot face sesizari cu privire la terenurile unde vedem ca este din belsug ambrozie, si le voi posta aici , daca le obtin.

      • 30

        mariuswiz said,

        incerc si eu sa intru in contact la arad cu cei de la mediu pentru a vedea daca nu se pot adopta ceva masuri similare si in arad. punearea ei in practica e mai problematic.

        revin cu un articol excelent in engleza , sintetizeaza foarte bine si imi confirma ca statul al aer conditionat vara cu filtru HEPA bun ajuta la a reduce expunerea la „otrava zeilor”

        cititi cel mai nou articol.

  13. 31

    Dan said,

    Am fost o sapt in concediu in Croatia … si acolo au ambrozie dar fiind langa mare nu se simte chiar asa ca in Timisoara. Oricum cand am ajuns acasa mi-au revenit simptomele … e groaznic… doar acum cu ploaia s-a mai domolit rimita .
    Am luat Claritine de la jumatatea lui august si ieri mi-am cumparat Awamys(aprox 50 lei), dar tot mai am nevoie de Olint o data pe zi … cand ma mananca ochii pun cate o picatura de Nostamine.
    Am tot citit si eu articole de pe dincolo sperand ca este vreun remediu eficient dar se pare ca singura metoda este cea „mecanica” (indepartarea mecanica in iunie – iulie cu tot cu radacina).

  14. 32

    Septimiu NICOLAS said,

    Dana, eu nu am reusit sa gasesc textul hotararii 206/2009 te rog daca il gasesti trimite-mi si mie un link.
    In principiu daca daca ea a fost bine redactata, exista sanctiuni, amenzi si este descris mecanismul de aplicare. Mai exact cine are obligatia si in ce fel sa il puna in practica.
    Pana reusim sa facem sa zicem un ONG pe teme de alergie , poluare, putem sa actionam in instanta chiar Primaria Timisoara pt. nepunerea in aplicare a hotari si putem chiar avea pretentii la daune. Problema care o vad eu e ca foarte multe terenuri infestate sunt la periferia Timisoarei si acolo ne aflam de regula pe extravilanul localitatilor limitrofe Timisoarei, Un exemplu graitor ar fii Ghiroda.
    Pe aceste terenuri primaria Timisoara nu are nici un fel de obligatii.

    • 33

      Dana said,

      Textul HCL 371/2007 si 206/2009 (cea din 2009 completeaza pe cea din 2007 unde sunt descrise sanctiunile) poate fi descarcat de pe site-ul Primariei Timisoara:

      Pt. HCL 206/2009:
      http://www.primariatm.ro/hcl.php?s_nr=206&s_year=2009

      Pt. HCL 371/2007:
      http://www.primariatm.ro/hcl.php?s_nr=371&s_year=2007

      Tot pe site-ul Primariei veti gasi un buton pentru sugestii si reclamatii. Eu astazi o sa incerc sa fac o reclamatie, indicand cateva locuri in oras unde am vazut ambrozie. Trebuie indicata foarte clar locatia, ca sa fie eficienti mearga la fix, mai ales ca sunt f. multe zone unde este necesara interventia lor.

    • 34

      Nicoletta said,

      Buna tuturor,
      Sunt din Oradea si sunt si eu afectată de aceasta alergie. Am încercat sa fac si eu desensibilizarea la Ambozia cu vaccin de la Staloral, picături ce se administrează sublingual după o anumită schema, insa nu l-am tolerat din cauza ficatului, mi-a fost extrem de rău. Am abandonat acest tratament, orientându-ma spre un dr homeopat care mi-a recomandat un tratament specific. Va recomand tuturor sa va orientați spre acest tip de tratament, practic si in medicina alopata tot acesta este principiul prin care se face desensibilizarea, cel al homeopatiei. In Oradea avem un dr renumit, înțeleg de la multe persoane, asa ca daca va e la îndemâna poate reușiți sa va adresati lui. Va recomand cu caldura, exista rezultate certe.
      Dr Baba: tel – 0259 223136.
      Sa nu va dezarmeze vocea si abordarea asistentei care va răspunde, treceti peste asta.
      Adresa mea de mail este
      nicoletta.neagu@yahoo.com, cu drag va dau relații suplimentare.

      Nicoletta

  15. 35

    Septimiu NICOLAS said,

    Si Inca ceva la TOATA LUMEA

    Anul trecut am infiintat un ONG pe teme de protectia consumatorului, din pacate e specializat pe energie.

    Ca idee insa va pot spune ca e relativ simplu si nu ne-a costa ff mult.
    pana in 2000 ron

    Sunt cativa pasi simplii de urmat si daca am fi organizati intr-un ONG ar aparea cateva avantaje,

    1. Putem accesa probabil niste fonduri in directia asta
    2.Avem personalitate juridica – adica un pic mai bagati inseama.
    3.Putem relationa cu organizatii similare din Europa spre exemplu.

    Ce ziceti o facem?

    La cati suntem doar pe blogul asta deja cred ca ne va costa pana in jur de 200 ron de caciula.

    O parte din voi cam atat probabil ati dat deja doar pe medicamente.
    Trist nu?

    Daca sunteti interesati, ma pot ocupa eu de derularea procedurii de infiintare.

    O z buna la toata lumea,

    Si azi e rece, sunteti fericiti nu?

    P.S.
    Marius,

    Daca exista interes pt. ideea de mai sus,
    tu ai putea sa aduni datele de contact ale membrilor fondatori?

    E vb de date confidentiale care nu pot sa apara , zic eu pe blog.

  16. 37

    Dana said,

    Vesti bune!

    Dr Jurj (homeopat) trateaza cu succes alergia la ambrozie. Zilele acestea am stat de vorba cu un coleg a carui sotie urmeaza un tratament homeopat simplu, prescris de Dr. Jurj. Remediul se numeste „Ambrosia”, si in functie de gravitatea bolii, de intervalul de timp de cand s-a instalat, se prescrie o anumita dilutie. Chiar azi o familie de prieteni din Mehedinti au venit la el si au primit acelasi remediu, Ambrosia D 15 si CH 30. Din pacate D 15 nu se gaseste in farmaciile din Timisoara, ci numai prin comanda pe net.
    Atentie !!!
    Este doar o informatie, nu e recomandat sa va tratati singuri, pentru ca dozajul e f f important.
    Consultatia e scumpa, dar medicatia e f.f. ieftina. Ex. : un tubulet cu granule este 10 lei.
    In trecut am fost si eu la Dr Jurj (acum 6 ani), dar mi-a prescris „Sabadilla” care n-a avut nici un efect, cred ca pe atunci Plant Extract nu producea „Ambrosia”. In schimb mi-a prescris un remediu pentru cresterea imunitatii , pe care il iau primavara si toamna, si de atunci 5 ani nu mai fac gripe si viroze in perioada rece, si asta e mare lucru!

    Pentru cei interesati de adresa doctorului Jurj :
    http://drjurj.ro/component/option,com_contact/Itemid,3/lang,ro/

    Si inca ceva, chiar daca va faceti programare, inarmati-va cu f.f. multa rabdare, se sta f. mult pana se intra, pentru ca e f. aglomerat. E indicat sa fiti acolo cu o ora inainte de inceperea consultatiilor, pentru ca in principiu se intra in ordinea sosirii ci nu dupa ora programata.

  17. 38

    Dana said,

    Marius,

    Cam de cate semnaturi este nevoie ca petitia sa fie luata in seama?
    Foarte multi din cei la care am trimis mi-au spus ca au votat, dar nu-i vad in lista.
    Asta pentru ca n-au finalizat semnarea petitiei de pe adresa de mail personala.
    Asa ca cei care trimiteti link-ul cu petitia la cunoscuti, scrieti-le 2 vorbe si despre faptul ca trebuie sa finalizeze semnarea petitiei prin confirmarea de pe mail.

  18. 39

    Daniel said,

    Salut,

    Sunt din Timisoara, si cam de 10 ani am inceput sa am si eu aceasta alergie.
    Initial si eu am confundat-o cu o raceala, dar nu am rezolvat nimic, in urma unei vizite la un ORList am primit Telfast si m-am vindecat ca prin minune.

    Anul trecut mi-am facut si eu testul de alergie si s-a confirmat ca sunt alergic la Ambrozie.

    Din experienta mea : uneori dadea rezultate Claritine, alteori Telfast, si acum am incercat cu Aerius. Acum parca nu mai merge nimic.

    Anul trecut am incercat si eutratament homeopat : Ambrozia si cu Betarax. Merge si nu prea merge. Parca am reusit sa o duc pana la sfarsitul lui august dar tot pe Claritine am ajuns. Doar Betarax ajuta ( nu complet ) dar parca mai diminueaza simptomele . Betarax sunt niste capsule cu extract de plante.

    O sa incerc sa vad si cu tutunul de prizat !
    Am descoperit ieri o informatie pe net ca e un centru medical in Budapesta unde ar fi un tratament cu laser (costa cam 150 EUR) si sunt 6 sedinte de 5 minute. Zic ei ca ar da ceva rezultate . (specific pentru ambrozie)

  19. 41

    andreea said,

    buna
    sunt din timisoara si am si eu faimoasa alergie la ambrozie.am si multe cunostiinte care sunt alergice si aud in fiecare zi altii oameni care sunt la fel.este groaznic.sunt de acord sa facem impotriva acestei plante care ne chinuie pe toti si in fiecare an vor fii tot mai multi oameni ca noi,sunt sigura. trebuie sa facem ceva!!!!!

  20. 42

    meinmindz said,

    Este groaznica aceasta alergie.
    Ma bucur, din fericire, ca nu am alergie la ambrozie, dar am multi prieteni care se plang de aceasta alergie.

  21. 43

    Judith said,

    buna
    sunt din Timisoara este al 3-lea an cind sufar.Chiar din primul an am fost la medic si am primit CLARINOSE,l-am folosit si anul trecut si am inceput sa-l iau si acum pe mine m-a ajutat intotdeauna.

  22. 44

    Lucian said,

    Buna!
    M-am „trezit” si eu „racit” in august brusc si dupa cateva „informari ” imi dau seama ca s-ar putea sa fiu un candidat la o astfel de alergie….. Oare unde as putea sa fac acest test?…. Daca ma putetzi indruma scrietzi-mi va rog la lucibs28@yahoo.com. va multzumesc si insanatosire grabnica (ca pe mine ma mananca nasul, ochii si obrajii de imi vine sa ma sui pe peretzi…)

  23. 45

    andreea said,

    buna din nou.sunt andreea din timisoara.este al 3-lea an in care fac alergia.anul acesta am zis sa incerc si altceva pt ca tratamentele pe care le-am facut pana acum nu m-au ajutat deloc.am fost la medic si am facut un vaccin,nu stiu exact cum se numeste,a costat 2milioane si am inteles ca nu voi mai avea probleme tot anul.nu a fost chiar asa deoarece alergia tot este dar intradevar nu asa intensa ca si in alti ani,este mult mai bine in sensul ca nu mai stranut asa des si nu ma mai mananca nasul si ochii decat foarte putin.si iau si aerius in fiecare zi preventiv.:)

  24. 47

    Milus by Tm. said,

    E groaznic……. Imi vine sa-mi scot ochii.
    Nu stiu ce sa mai fac. Am incercat o gramada de variante si nimic.
    De 2 zile port pe fata o masca chirirgicala si parca m-a mai lasat.
    Este cu atat mai greu cu cat nu sunt din Timisoara ci din Sinmihaiu Roman (deci la sat) unde Ambrozia este la ea acasa(adica din belsug). Pe langa asta mai sunt si pasionat de zborul cu parapanta fapt care ma duce „vreau nu vreau” in zone infestate la greu cu aceasta nenorocita planta. Nu shtiu ce sa mai fac. Daca ati facut deja demersurile pt infintarea asociatiei sau a formei juridice(oricare ar fi aceasta) dati-mi si mie ceva detalii si unde pot plati cotizatia si sa ne punem la treaba.

    Cu deosebit respect, Milus.

  25. 49

    megulul said,

    O solutie ar fi sa votam doar primari care sufera de alergii.

  26. 51

    nela said,

    baietelul meu de 7 ani are astm bronsic pe fond alergic si e alergic la ambrozie.

    • 52

      Nela,
      la aceasta data cand perioada de inflorire a ambrozie a inceput, singurele masuri pe care le mai poti lua cred ca sunt de natura paleativa.

      Deci incearca sa expui cat mai putin baietelul la factorul alergen si nu il prea scoate la plimbare in aer liber.
      Daca ai posibilitatea sa il duci la o salina (chiar si varianta de oras cu pulberi de sare insuflate) il va ajuta sa se refaca mai usor. Intra pe net si vezi care e locatia cea mai apropiata de tine.
      De asemenea sa ti cont ca planta nu se dezvolta prea bine la inaltimi mai mari , asa ca iesirile la munte pe sfarsit de saptamana sunt si ele indicata pt. ca ii dai sansa baietelului sa „isi traga putin sufletul”.
      Daca din cauza alergiei baietelul tau nu doarme bine, trebuie sa ti cont ca pe fondul oboselii boala se instaleaza mai usor.

      Ca si tratament iti pot recomanda de specialist alergolog pe dna. dr. Carmen Panaitescu-Bunu care te poate consilia in ceea ce priveste tratamentul 0721.434.100

      Pt. cei afectati (sau deocamdata doar interesati) de problema ambroziei dl. Liviu DUMITRU de la Radio Timisoara a facut un cont pe facebook pe care il puteti accesa la linck-ul de mai jos

      http://www.facebook.com/antiambrozie

      si de asemenea e de folos sa vizitati si pagina de pe site-ul Radio Timisoara dedicata acestei probleme, unde prin amabilitate dlui Liviu DUMITRU o sa gasiti multe informatii utile.

      http://www.radiotimisoara.ro/index.php?page=ACTUAL&subpage=ANTIAMBROZIE

      Multa Sanatate la Toata Lumea!

      Septimiu

      PS.

      Ne-am hotarat sa ne constituim intr-un ONG a carui scop este lupta cu IGNORANTA, NEPASAREA SI NESIMTIREA atitudini care de fapt creeaza acest tip de probleme.

      Pentru cei interesati va rog trimiteti adeziunile (mai exact un mail prin care sa va pot contacta) pe adresa

      acum.mediu@gmail.com

      • 53

        Septimiu said,

        La mine functioneaza Avamys + Alergodil sunt doua sprayuri nazale, se aplica o data pe zi de preferinta dimineata, in acelasi timp, cate doua fisuri in fiecare nara.

  27. 54

    nico said,

    Sanatate „ambrozistilor”! Eu sufar de alergia asta de 6 ani; in primii 2 a fost grav si anume ca mi se umflau pleoapele foarte tare de deabea vedeam, ma trezeam cu ochii lipiti, ma mancau ochii, urechile si nasul, mi se spargeau vene la ochi din cauza stranutului repetat. Nu am facut tratament, stiu ca la fiecare final de august sa ma astept la anumite simptome, oricum sunt mai bine, sau poate m-am obisnuit… Locuiesc in Dumbravita, langa Timisoara, zona nou construita, unde mi se pare ca autoritatile nu iau nici o masura. Va scriu cu muci la nas si va doresc veri mai linistite!

    • 55

      mariuswiz said,

      si asta e o solutie sa te obisnuiesti cu treaba !

      • 56

        vio said,

        S-ar putea să fie o realitate treaba cu „obişnuinţa”.Eu am dobândit „distracţia „asta acum zece ani ,având vârsta de 27,iar acum la 38 pot să afirm că simptomele aproape dispar .Menţionez că majoritatea tratamentului dacă îl pot numi aşa (asta fiindcă nu am vizitat nici un medic ,ajutându-mă de internet mi-am dat uşor seama de diagnostic ),a fost bixtonim zi şi noapte plus pastiluta de claritine .Ultimii 2 ani m-am tratat cu avamys spray .Dar chestia cu vârsta e discutabilă .Cunosc persoane care au început calvarul ăsta la 50 de ani .

  28. 57

    Cristi said,

    Anul trecut pentru prima data am simtit pe propriam piele ce inseamna simptomele alergiei provocate de aceasta buruiana. Este groaznic, nu poti domi noaptea, creierul nu se oxigeneaza cum trebuie si de aici o serie de alte consecinte printre care, scade capacitatea de concentrare, oboseala etc…….

    Astfel, consider ca este firec ca fiecare dintre noi sa contribuie intr-un fel sau altul la exterminarea ambroziei, planta care poate avea efecte ireversibile asupra plamanilor.

    Din punct de vedere juric, pe langa posibilitatea autoritatilor de a sanctiona contraventional pe proprietarii de imobile, care nu inlatura planta, exista si posibilitatea ca cei vatamati, in cadrul unui proces civil, sa solicite daune interese (adica noi).

    Noul Cod Civil confera aceasta posibilitate prin intermediul raspunderii civile delictuale, care este reglementata de dispozitiile art. 1349 si urmatoarele, si care pe scurt arata ca „Orice persoana are indatorirea sa respecte regulile de conduita pe care legea sau obiceiul locului le impune si sa nu aduca atingere, prin actiunile ori inactiunile sale, drepturilor sau intereselor legitime ale altor persoane.” iar alin. 2 arata „Cel care, avand discernamant, incalca aceasta indatorire raspunde de toate prejudiciile cauzate, fiind obligat sa le repare integral”.

    Din toate cele enumerate intelegem ca exista HCL 206/2009, care instituie in sarcina oricarui cetatean, proprietar de imobil, obligatia de a cutara terenul de ambrozie, OBLIGATIE care da eficenta articolului 1349 din Noul Cod Civil, in sensul ca, cei care nu curata, prin inactiunea lor, incalca drepturile si interesele noaste, producandu-ne totodata, prejudicii.

    • 58

      mariuswiz said,

      Nah interesanta abordare ! unproces colectiv !

    • 59

      Septimiu said,

      Da cred ca abordarea ta e corecta. Intr-un fel sau altul trebuie sa notificam administratia locala si/sau proprietarul terenului dupa caz, sa ia masuri si in cazul in care acestea intarzie sa apara sau sunt ineficiente(exista primarii care au hotarari de consiliu local, insa amenzile sunt modice) sa ne indreptam pe cale legala impotriva lor in instanta si sa cerem daune. Eu am inceput sa scriu un statut pt. infiintarea unui ONG care are ca principal obiectiv lupta educatia si informarea vis-a-vis de poluarea biologica pe care o produce aceasta planta sau mai pe larg lupta impotriva ignorantei si/sau nesimitirii.

      Din punct de vedere legal exista legislatie care impune curatarea terenurilor de burieni, insa oficialitatile se prevaleaza de faptul ca ambrozia e clasificata doar ca buriana si nu ca planta de carantina si evident amenzile nu sunt spectaculoase deci nu motiveaza proprietarii la actiuni concrete si efective.

      De fapt lucrurile nu stau deloc asa pt. ca:

      Planta este catalogata in UE ca si planta de carantina si atata vreme cat suntem si noi membrii UE trebuie sa ne asumam evident acquis-ului comunitar.

      Pe de alta parte mai exista si legea mediului unde unul din principiile de baza ale acesteia este ” Poluatorul Plateste” , iar acest principiu are un spectru foarte larg de aplicare si nu este limitat doar la poluarea generata de autovehicole si/sau cea industriala etc.

      Deci avem de unde pleca intr-un astfel de demers.

      Desigur o actiune de genul asta nu se poate intreprinde de unul singur si e nevoie sa facem echipa. Daca mai sunt adepti ai acestei idei va rog sa ma contactati.

      Multa Sanatate,
      ca-i Mai Buna
      Decat Toate.

      Septimiu

  29. 60

    la mine au inceput primele semne cum ca as fi alergica la aceasta planta, stranut foarte mult si ma mananca ochii ingrozitor…Nu stiu ce tratament sa iau , macar sa fie eficient da deja nu mai suport simptomele pe care la am 😦

    • 61

      mariuswiz said,

      pe site am mai scris ce iau eu , au mai scris ce iau si alti colegi de suferinta … citeste si incearca , dar recomanda sa mergi la medic specialist si sa iti faci testele la ce anume esti alergica. o zi buna

    • 62

      Septimiu said,

      contacteaza-o pe doamna doctor Carmen BUNU, medic specialist alergolog, 0724385844 sau 0721434100

    • 63

      eugeniabodrogean said,

      Buna , si eu sunt din Arad si am 43 de anisi de anul acesta din iunie am inceput cu aceasta problema si acum in august am inceput din nou,nu mai stiu ce sa ma fac, acum iau XZAL seara si ARIUS dimineata si niste picaturi peste zi si tot nu sunt bine in sensul ca ochii imi sunt rosii si ma mananca de imi vine sa-i scot afara si sa ma scarpin cat pot de tare , noaptea ochii mi se lipesc si dimineata am pungi la ochi, adevarul este ca orice tratament faci daca se obisnuieste organismul cu el nu mai da rezultate! Din pacate nu se ia nici o masura pentru aceasta planta chit ca sunt foarte multe persoane care sufera de aceasta.

  30. 65

    Anca said,

    Buna,
    sunt din Arad, si pe aici tot asa de grav e cu alergia, eu din 2005 sufar de acesta pacoste, am incercat tot felul de medicamente, in prezent i-au Alerid, e singurul care rauseste sa atenueze simptomele, nu este foarte scump si are 10 pastile, si pe langa ele cand simt ca se agraveaza problema imi fac lavaj nazal cu apa cu sare si te simti instantaneu mai bine, am vazut asta in emisiunea Dr. Oz si e ok, iar in privinta ochilor, acum ma recuperez dupa un ulcior facut pe baza scarpinatului :-D, si folosesc Nostamine. Daca la timisoara se reuseste pornirea unui proces civil as fi curioasa in acest sens, dar in prezent nu stiu daca in arad exista o hotarare similara care ar putea fi atacata.
    sper sa supavietuiesc si acestei veri, si ma mai informez cu privire la tatamentele nauriste si tutun (nu sunt fumatoare).
    Va doresc tututror o zi fara simptome 😉

    • 66

      Septimiu NICOLAS said,

      Am sa va tin la curent cu demersul nostru de la Timisoara.

      Septimiu NICOLAS

      • 67

        Anca said,

        Multumesc 😉
        Ce bine ca a mai trecut perioada de varf a ambroziei 😀

      • 68

        Dan said,

        Numai la acest nivel se poate face ceva cu efect.
        Cum am mai scris pe alte site-uri … macar sa se tunda cu o masina din aceea ce taie buruienile la marginea drumului , strazile, multe neasfaltate din zonele marginase. In aceste noi zone „intravilane” sunt mii de parcele necultivate. Buruienile autohtone nu prea lasa ambrozia sa intre printre ele, de aceea se pare ca ambrozia creste cu precadere la marginea drumului. Cel putin asa vad in zona Dumbravita – Dumbravita vest, Selgros. Anul trecut 2011 m-am simtit si eu mai bine , dar am stat in Timisoara, si s-a mai curatat orasul, dar anul acesta m-am mutat langa in spate la Selgros … a fost crunt, si a inceput si sotia … oare urmeaza si copii …?

  31. 69

    Muresan Noemi said,

    Ciao tuturor suferinzilor de nebunia asta de alergie ! si eu cu ochii injectati, lipiciosi, tumefiati si cu un prurit de ma urc pe pereti , va scriu din TM, urmatoarele :ma dreg cu Alectra, este un produs de la Plantextract, extract de muguri de coacaz negru +Astragalus, 3 pufuri in gurita de 3x pe zi, iau bilutze homeopate, Ambrosia, Sabadilla, Euphrasia, toate de 15 CH de 3-4 pe zi, iar cand nu mai rezist, un puf de Avamys, sau pic. de Opanatol. Eu anul trecut m-am ”certat ”cu ambrozia, gravida fiind !!! si a fost horrrrrror, nas, gat,ochi,piele …si fara tratament ! groaznic ! Anul acesta am ramas cu conjunctivita alergica, iar fara tratament alopat, pt.ca alaptez. Am citit undeva ,in lb. maghiara, deci voi incerca sa traduc, ca , colac peste pupaza, ar trebui evitate s i unele alimente, pt ca si ele pot agrava alergia :pepene ,lubenita, banana, telina, castravete, castane. http://www.etelallergia.hu/allergia/keresztallergia.htm. si de asemenea ar fi bine de evitat si cele cu continut histaminic mare, cum ar fi :alcool, cafea, cioco, rosii, alune, peste, citrice, cascavaluri cu mucegai si alim. afumate.. Acupunctura a incercat cineva ? sanatete multa !

  32. 70

    Cristi said,

    Septimiu,

    Nu am studiat HCL 206/2009, insa am citit toate comentariile de pe acest site. Din ce spui tu, inteleg, ca proprietarii terenurilor au obligatia sa curete orice buruiana, printre care si ambrozia, dar nu pentru efectele pe care aceasta le produce. Din puncutl meu de vedere, ei au o obligatie pe care nu o indeplinesc si din care rezulta alte prejudicii…
    Iar prejudiciul se pote dovedi de fiecare dintre noi prin intermediul catorva acte medicale, din care sa rezulte ca pacientul este alergic la ambrozie. Totodata, se poate face o expertiza, in cadrul procesului civil, din care sa rezulte efectele pe care ambrozia le produce, dar si simptomele resimtite de cei care sun alergici. In masura in care la nivel comunitar exista o legislatie in domeniu, nu poate decat sa intareasca convingerea judecatorului despre acest fapt. ( avand in vedere ca aceasta lege nu este implementata in dreptul intern printr-o directiva )

    SI atunci ce putem face:

    – sesizam organele competente sa sanctioneze pe cei care nu curata terenurile de ambrozie (lucru care se poate face prin intermediul ONG in masura in care se infiinteaza unul), in sensul ca noi am putea sa le identificam si sa le indicam lor.
    – sa facem o lista cu toti cei care au fost sanctionati in urma acestui demers, iar in masura in care ne hotaram sa deschidem un proces civil ii vom arata pe toti cei sanctionati. Instanta poate solicita organului comptetent sa aplice amnezi, sa-i indice toate persoanele astfel sanctionate.

    Si asa se dovedeste ceea ce Codul civil numeste raport de cauzalitate, adica identitate intre cel care a produs prejudiciul si cel prejudiciat.

  33. 71

    Marius said,

    Buna,

    Azi am avut si eu o criza puternica desi de 2 saptamani ma tot simt rau. Prietena mea ii de un an alergica si abia acuma imi dau semana cat ii de greu cu aceasta alergie.
    Iau claritine si Olynith.
    Sunt din Timisoara si stau langa cimitirul din Sagului si chiar azi am trecut pe langa el si au inceput simptomele.
    Va las adresa de mail daca aveti o baza de date
    igas_marius@yahoo.com

    • 72

      mariuswiz said,

      dragi prieteni eu vad ca incet incet nu mai am simptome si am cam uitat sa imi iau medicatgia … sa isi fi facut efectul imunicarea !?!?

      • 73

        catam said,

        Buna marius,

        Stiu ca ai inceput imunizarea pentru alergia la ambrozie in 2010.. ai scapat de alergie? orice informatie mi-ar fi de folos.Te intreb pentru ca mi s-a recomandat si mie si nu stiu ce sa fac(avand in vedere ca am 28 de ani si peroada de imunizare nu se poate suprapune cu o eventuala sarcina), si trebuie sa iau o decizie urgent.

        Multumesc,

      • 74

        mariuswiz said,

        de scapat nu am scapat …

  34. 75

    Cristi B. said,

    Si eu am inceput anul acesta sa fiu alergic la Ambrozie. Daca se coaguleaza vreo initiativa de proces civil legat de problema ambroziei, particip si eu.

  35. 76

    ROSCA CAMELIA JULIETA said,

    Numele meu este CAMELIA si sunt din Timisoara, este prima zi cand ma confrunt cu simptomele cumplit de iritante ale acestei alergii: mancarimi de ochi, nasul care imi curge toata ziua, stranuturile (am 40 ani si daca adun toate stranuturile din viata mea la un loc sunt in numar mai mic decat am stranutat azi).
    Citind acum cele scrise de voi, cu siguranta sufar de aceasta alergie.
    Am fost la farmacie si mi-a dat Alerid, in paralel voi lua si ceai antialergic (trei frati patati, lemn dulce, osul iepurelui, coacaze negre).
    O sa va informez in zilele urmatoare ce efect au avut.
    Mancarimi de ochi am cam de 1 luna dar pur si simplu am ignorat simptomele, am dat vina pe banalul aer conditionat, dar de o saptamana aerul este oprit .
    Sper sa ne gasim leacul potrivit.
    Salutari tuturor!
    e-mail: retail@drrino.eu

  36. 77

    Cristi said,

    Eu am fost la doamna dr. Bunu, mi-a dat un tratament al carui efect l-am simtit. In prezent am renuntat la tratament si sun bine, doar dimineata cateva simptome, semn ca datorita temeraturii care a coborat nici polenul nu mai circula atat.

  37. 79

    flavius said,

    Secretul este sa nu mai beti lactate sau nimic ce contine lactoza (iaurt,ciocolata cu lapte, branza, etc), pt. ca aceasta provoaca alergie la interactiunea cu praful/polenul de ambrozie.
    Pe langa aceasta, este bine sa luati acid folic (vitamina B9, nu va face rau) la inceput vreo 1-2 saptamani 5mg de vreo 4 ori/zi dupa care 1-2 bucati/zi pt. mentinere. Acest acid folic (vitamina B9) reface adn-ul normal , in timp. Acidul folic e foarte ieftin 7 lei/cutie/30 buc. Eu de 3 ani am suferit sever de aceasta alergie dar de cand fac cele spuse mai sus, nu mai am probleme. Repet ce am spus in discutia anterioara, totul se cunoaste dar nu se vrea sa se descopere prea multe, pt. ca banii sunt pe primul loc.
    Faceti ce v-am sfatuit ..fara lactoza si luati acid folic (vitamina B9)..tratamentul pt 1-2 luni va costa doar 10-20 lei….Cine incearca aceasta metoda , va rog sa reveniti daca v-a fost sau nu de folos.
    Sanatate va doresc, la toti!

    • 80

      Dan said,

      Asta ma intrebam si eu care e cauza? O fi doar genetica sau conteaza si modul de alimentatie? Mie imi plac foarte mult lactatele dar m-am gandit si varianta sa renunt la ele, sa vad daca are efect. Cand sa renunt , sa incep de acuma pentru anul viitor !?, sau doar cu ceva luni inainte de perioada asta iul/aug/sept? Deocamdata sunt pe linia de plutire pentru ca tratez doar efectul nu cauza cu Awamys- spray, Nostamine pt ochi …si borenar- pastile.

  38. 81

    Marius said,

    Salutare! Ma confrunt si eu cu aceasta alergie. Sunt din Craiova si aseara chiar am ajuns la urgenta pentru ca nu mai puteam respira. Azi o sa fac testele alergologice sa vad daca se confirma presupunerile mele. Am incercat cativa ani Aerius si Nasonex, dar anul acesta fara nici un rezultat. Chiar sunt curios si voi incerca si metoda prezentata de flavius. Va tin la curent cu rezultatele si evolutia. Sanatate maxima va doresc! (dragi colegi de suferinta)

  39. 82

    Viv01 said,

    Buna ziua! Sunt din Constanta si din 2011 am descoperit ca sufar de rinita alergica si ma tratez cu Avamys timp de o sapt si apoi 2 sapt pauza. Am inceput sa dau cu apa de mare in nas si ma simt mai bine. Mai iau, de la Plafar, minidoze extract muguri de coacaz negru.
    Am semnat petitia online si vreau sa ma alatur grupului . O zi buna !

  40. 83

    popovici said,

    Salutare dragi parteneri de suferinta. Ma numesc Remus , sant din Timisoara , si am aceasta alergie de aprox. 18 ani. Imi amintesc perfect cand aveam 17- 18 ani ; eram la sat si stranutam la foc automat, imi curgea nasul ca un robinet care nu se inchide bine si imi lacrimau ochii. Lipsa de informatii din vremea aceea m- a facut sa tratez aceasta alergie ca pe-o raceala. In urma cu 3 ani am aflat intamplator ( nasul fiului meu are aceasta alergie ), de la el am aflat ca simptomele lui sant identice cu ale mele. Tot fara tratament sant si acum. Sindurul medicament pe care- l iau este Bixtonimul dar foarte rar. Stiu cat de greu e sa scapi de dependenta lui. Anul acesta am trecut relativ bine de alergie. Am folosit Bixtonimul doar cand nu mai puteam respira deloc pe nas , adica doar 3 zile, dupa care foarte greu mi- a fost dar am renuntat la el. Acum sant relativ ok.

  41. 84

    Cosmin said,

    Nu consum nici un fel de lactate de 32 de ani (am33 :D) si anul trecut tot am facut si eu „cunostinta” cu alergia la ambrozie cu toate ca pana acum nu am fost alergic la nici un fel de polen..Anul acesta am luat din timp (de prin Apr)vitamine si medicamente pt imunitate dar fara nici un rezultat,incepand cu mijlocul lui Aug a inceput „raceala” iar septembrie e mult mai tragic.

  42. 85

    nik29 said,

    buna si eu am alergie la aceasta planta dar acum folsesc un tratment histaminic si ma simt mai bine .

  43. 86

    Robert said,

    eu am constatat alergia la ambrozie vara aceasta (2013), Problema este ca si acum 23 decembrie ma confrunt cu simptomele; sunt ceva mai usoare, dar sunt, nu cred ca e inceput de raceala. Azi merg iar la alergolog. Sunt din Craiova. Nu am apucat sa citesc toate postarile dar sigur o sa caut /recitesc si vreau sa fac o reclamatie pe undeva neaparat. Eu cred ca mai sunt alergic si la basamul/ detergentul de rufe. In mod normal trebuia sa ma lase alergia in perioada asta. Corect?

  44. 87

    alin said,

    Sunt din Dr Tr Severin si eu sunt alergic la ambrozie.. Imi spune si mie cineva ce tratament da doamna doctor BUNU din timisoara la aceasta alergie de ambrozie , deoarece nu prea am cum sa ajung acolo.. Va multumesc

  45. 88

    David said,

    eu de cand nu mai mananc lactate si produse care sa contina lapte etc ma simt mai bine. In lumea stiintifica se stie ca lactatele sunt principalele surse de alergii informati-va si incercati stai fara lactate cateva zile Inclusiv produse de patiserie parajitura inghetata tot ce poate contine lapte branza smantana

  46. 89

    Ghita Balazs said,

    Incercati o fiola injectabila de Diprophos si problemele dispar. Ghita

  47. 90

    ghita said,

    Incercati o fiola injectabila de Diprophos,si veti uita de ambrozie. Sanatate si numai bine. Ghita

  48. 91

    Pauly said,

    Mama mia ce mai citesc pe aici. Diprophos e mult prea puternic si daca il injectezi cum nu trebuie ai probleme.
    Schema de tratament pentru alergia ‘simpla’ (rinita alergica) se gaseste in ghidul ARIA (google dupa ARIA guidelines) si pe asta se bazeaza orice alergolog care se respecta. Nu pe ape ciudate de la homeopati. Pe bune chiar credeti in asa ceva in secolul 21 ?


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns către mariuswiz Anulează răspunsul